這首歌是漢娜(Hannah Baker)和克萊(Clay Jensen)兩人在舞會中跳舞時,東尼(Tony)所放的慢歌,也是他們宣稱「最棒的歌」

歌詞還蠻浪漫的,有唱出在舞會中兩人曖昧的氣氛。

 

The Night We Met

那晚我們相遇

I am not the only traveler

我不是唯一的旅人

Who has not repaid his debt

還沒償清他的債

I've been searching for a trail to follow again

我再次尋找並跟隨小徑

Take me back to the night we met

帶我回到我們相遇的那晚

 

And then I can tell myself

然後我可以告訴我自己

What the hell I'm supposed to do

我到底應該怎麼做

And then I can tell myself

然後我可以告訴我自己

Not to ride along with you

別和你一起乘車

 

I had all and then most of you

我曾擁有全部和接下來,大部分的你

some and now none of you

再來是一些和,現在完全無法擁有你

Take me back to the night we met

帶我回到我們相遇的那晚

I don't know what I'm supposed to do, haunted by the ghost of you

我不知道應該怎麼做,被你的靈魂縈繞著

Oh, take me back to the night we met

噢!帶我回到我們相遇的那晚

 

When the night was full of terrors

當夜晚充滿恐懼

And your eyes were filled with tears

而你的眼中噙滿淚水

When you had not touched me yet

在你還沒讓我感到動心前

Oh, take me back to the night we met

噢!帶我回到我們相遇的那晚

 

I had all and then most of you

我曾擁有全部和接下來,大部分的你

some and now none of you

再來是一些和,現在完全無法擁有你

Take me back to the night we met

帶我回到我們相遇的那晚

I don't know what I'm supposed to do, haunted by the ghost of you

我不知道應該怎麼做,被你的靈魂縈繞著

Oh, take me back to the night we met

噢!帶我回到我們相遇的那晚

-----分隔線是我-----

《漢娜的遺言》介紹看這裡(點我)

推薦《漢娜的遺言》中另一首好歌Only You(點我)

 
arrow
arrow

    午夜夢迴 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()